Het unieke van onze collecties is, dat zowel bij "wasch en strijk" als bij "Brabant Goedgemutst" de geschiedenis niet alleen verteld wordt aan de hand van gebruiksvoorwerpen, maar dat het verhaal ook wordt verbeeld door middel van kunst. Onze kunstcollectie bestaat uit mooie schilderijen en etsen, tekeningen en gravures maar evenzeer uit beelden en sculpturen.
Deze maand hebben wij als topstuk gekozen voor zo'n beeld namelijk "de vrijwilliger". Hoewel het niet direct betrekking heeft op één van onze collecties, is het wel symbolisch voor ons museum. Dat drijft immers helemaal op de inzet van onze vrijwilligers. Het in brons uitgevoerde kunstwerk geeft op een prachtige manier de eenheid van ons team medewerkers weer.

Het beeld is vervaardigd door Ton Verstraten, een veelzijdig beeldend kunstenaar uit Boxtel en vriend van ons museum.  Ons museum beschikt over meerdere kunstwerken van zijn hand, waarvan we er eerder in deze rubriek al één lieten zien. Maar wij hebben ook een groot aantal sculpturen van andere kunstenaars.

Wij nodigen u uit om onze collecties te komen bekijken en daarbij ook te genieten van de vele kunst, die is tentoongesteld. Tijdens uw bezoek bieden wij u graag een kopje koffie of thee aan, dat in de entreeprijs is inbegrepen.
U bent van harte welkom op woensdagmiddag en vrijdagmiddag. Groepen van minimaal acht personen zijn alle dagen welkom op afspraak.

topstuk van de maanden februari en maart 2024
Activiteiten, nieuws en blogs